Produced by IMOI SRL

ICAM3D

3D metric, planimetric survey system

header

iCam3D: il rilievo INNOVATIVO

3D metric, planimetric survey system

img_strumenti
circle2.png
YOU WILL AGREE WITH US THAT ROAD ACCIDENTS ARE DETECTED WITH PRE-HISTORICAL INSTRUMENTS

The police authorities involved in the survey and reconstruction of road accidents, in order to determine the incident, are used to proceed with a technical study that provides:

img_circle1.png
MANUAL SURVEY

In traditional mode the study is quite limited: inaccuracy and considerable waste of time and energy (“less precision” is equivalent to inaccuracy).

MANUAL DRAWING

The operators proceed, in situ, to the realization of a "manual drawing" that is usually followed by the scale reproduction (1: 100; 1: 200; etc.).

centrale.jpg
circle2.png
NEGATIVE ASPECTS OF THE MANUAL SURVEY
icon15.png

TIME

L’impiego di un lasso di TIME, non sempre quantificabile perché dipende da molti fattori, ma il più delle volte lungo. Questo ha un impatto negativo sul traffico, soprattutto quando si rende necessaria la chiusura totale e/o parziale della strada.

icon17.png

RISK FOR OPERATORS

Elevato RISCHIO PER LA SALUTE DEGLI OPERATORI ESPOSTI A PERICOLO DI VITA DURANTE IL RILIEVO e all'inquinamento ambientale, fattori causati dalla CONGESTIONE DEL TRAFFICO, all'origine dei c.d. incidenti secondari.

icon14.png

RISK FOR PEOPLE

Elevato RISCHIO PER LE PERSONE, protagoniste e non nell’incidente stradale. Studi dimostrano che il tempo incida sulla formazione delle code che sono alla base del rischio incidenti secondari al primo evento. 

icon18.png

CONTAMINATION

The use of the measuring tape EXPOSES THE OPERATORS TO A RISK OF EXTERNAL CONTAMINATION due to the many surfaces which it comes into contact with, which are not hygienically outlineable.

Grazie all’utilizzo di iCam3D®, sistema realizzato in Italia e tutelato da un Brevetto per Modello di Utilità n° 202017000083778, concepito per effettuare con un unico passaggio nel teatro del sinistro, un rilievo metrico / planimetrico / fotografico,  e tridimensionale.

In pochi minuti si può avere una acquisizione e la restituzione in misurazioni della realtà. La scena si presta ad essere navigabile ogni volta che lo necessita, senza incorrere nell’inquinamento della stessa, poiché l’acquisizione è  IMMODIFICABILE.

iCam3D® permetteinfatti, di aggiungere informazioni alla scena come acquisita, ma non permette alterazioni di alcun tipo. Ecco la valenza probatoria della stessa. L’utilizzo del nostro dispositivo permette di ricontrollare tutti gli elementi presenti (minimo graffio, incisione…) anche in un secondo momento e tutte le volte che si vuole, senza che nulla vada perso o modificato. I sensori di cui è dotato il sistema consentono, infatti, di acquisire la realtà punto per punto, in modo preciso, tempestivo e soprattutto senza richiedere elevate capacità tecniche, ma semplicemente muovendosi all’interno della scena.

Il sistema permette di caratterizzare il rilievo nella massima oggettività.

ALL THIS CAN BE AVOIDED WITH iCam3D

in a single solution it carries out 4 different surveys

metrico.png

Metric

planimetrico.png

Planimetric

Group-622.svg
photografica.png

Photographic

3d.png

3D navigation scene

img_circle1.png
icona4.png
SCENES DETECTION IN FEW MINUTES

iCam3D® consists of a Tablet PC, a high definition camera with depth sensors and a specific software for the technical planimetric assessment of the scene and the following planimetric reconstruction of the accident with more detail

No special skills are required

icona4d.png
MARGINE DI ERRORE PROSSIMO ALLO ZERO

Thanks to the generation of 3D models, it is possible to carry out, with error close to zero, measurements of distances, angles, surfaces with objective results.

icona4e.png
SAFETY PROTECTION OF OPERATORS

The detection of road accidents or crime scenes involve high levels of risk for operators.

The ease of use and the speed of scanning allow you to clear the scene to carry out measurements even after some time.

L’uso della fettuccia metrica espone gli operatori ad una contaminazione esterna, per via delle molteplici superfici con le quali si entra in contatto, non igienicamente profilabili.

icona4g.png
POINTS CLOUD AND GEOREFERENCING

The sensors the system is equipped with allow you to acquire 150 million points in a few minutes, while moving around the scene.. Thanks also to the use of GPS-GNSS georeferencing systems, it is possible to obtain absolute positions for the detected object.

Ask for an online demo now
NEWS